Logo VULCAN - Razem dla lepszej oświaty
Nabór do placówek pozaszkolnych

Zasady naboru

Zasady rekrutacji na rok szkolny 2023/2024

na zajęcia rozwijające zainteresowania lub rozwijające uzdolnienia organizowane w publicznych placówkach oświatowo-wychowawczych prowadzonych przez Gminę Miasta Toruń

 

Podstawa prawna:
  • ustawa z dnia 14 grudnia 2016 r. - Prawo oświatowe (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 900);
  • uchwała nr 554/17 Rady Miasta Torunia z dnia 23 marca 2017 r. w sprawie określenia kryteriów rekrutacji na zajęcia rozwijające zainteresowania lub rozwijające uzdolnienia organizowane w pu-blicznych placówkach oświatowo-wychowawczych prowadzonych przez Gminę Miasta Toruń, które będą brane pod uwagę na drugim etapie postępowania rekrutacyjnego, określenia liczby punktów za każde z tych kryteriów oraz dokumentów niezbędnych do ich potwierdzania (Dz. Urz. Woj. Kuj.-Pom. Z 2017 r. poz. 1210).

Ilekroć poniżej mowa o:

  • placówce – należy przez to rozumieć Młodzieżowy Dom Kultury w Toruniu i Ognisko Pracy Pozaszkolnej Dom Harcerza w Toruniu,
  • rodzicach – należy przez to rozumieć także prawnych opiekunów dziecka oraz osoby (podmioty) sprawujące pieczę zastępczą nad dzieckiem,
  • miejscu zamieszkania – należy przez to rozumieć miejscowość, w której osoba ta przebywa z zamiarem stałego pobytu. Miejscem zamieszkania dziecka pozostającego pod władzą rodzicielską jest miejsce zamieszkania rodziców albo tego z rodziców, któremu wyłącznie przysługuje władza rodzicielska lub któremu zostało powierzone wykonywanie władzy rodzicielskiej. Jeżeli władza rodzicielska przysługuje na równi obojgu rodzicom mającym osobne miejsce zamieszkania, miejsce zamieszkania dziecka jest u tego z rodziców, u którego dziecko stale przebywa. Jeżeli dziecko nie przebywa stale u żadnego z rodziców, jego miejsce zamieszkania określa sąd opiekuńczy. Miejscem zamieszkania osoby pozostającej pod opieką jest miejsce zamieszkania opiekuna. Można mieć tylko jedno miejsce zamieszkania

  

Rekrutacja do placówek dla nowych kandydatów

Strona internetowa elektronicznej rekrutacji dla nowych kandydatów do placówek to:

https://pozaszkolne.vulcan.net.pl/torun dostępna będzie od 29 maja 2023 r.

  • Postępowanie rekrutacyjne do placówek przeprowadza się na wolne miejsca.
  • Do placówek przyjmuje się kandydatów zamieszkałych na terenie miasta Torunia.
  • Postępowanie rekrutacyjne przeprowadza się z wykorzystaniem systemu informatycznego

I.    KRYTERIA BRANE POD UWAGĘ  W POSTĘPOWANIU REKRUTACYJNYM DO PLACÓWEK OŚWIATOWO-WYCHOWAWCZYCH

 Na pierwszym etapie postępowania rekrutacyjnego, zgodnie z art. 144 ust. 3 ustawa z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe (Dz. U. 2023 r. poz. 900.), obowiązują następujące kryteria:

 

Lp.

Kryteria

Liczba pkt

dokumenty potwierdzające spełnienie kryteriów

1

Wielodzietność rodziny kandydata

16

oświadczenie o wielodzietności rodziny kandydata

(wzór nr 1),

2

Niepełnosprawność kandydata

16

Orzeczenie o niepełnosprawności lub o stopniu niepełnosprawności kandydata, rodziców kandydata lub rodzeństwa kandydata lub orzeczenie równoważne w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 100 z późn. zm.)

3

Niepełnosprawność jednego z rodziców kandydata

16

4

Niepełnosprawność obojga rodziców kandydata

16

5

Niepełnosprawność rodzeństwa kandydata

16

6

Samotne wychowywanie kandydata w rodzinie

16

prawomocny wyrok sądu rodzinnego orzekający rozwód lub separację lub akt zgonu oraz oświadczenie o samotnym wychowywaniu dziecka oraz niewychowywaniu żadnego dziecka wspólnie z jego rodzicem (wzór nr 2)

7

Objęcie kandydata pieczą zastępczą

16

dokument poświadczający objęcie dziecka pieczą zastępczą zgodnie z ustawą z dnia 9 czerwca 2011 r. o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej (Dz. U. z 2022 r. poz. 447 z późn ze zm.)

 W przypadku równorzędnych wyników uzyskanych na pierwszym etapie postępowania rekrutacyjnego, na drugim etapie postępowania rekrutacyjnego są brane pod uwagę kryteria określone w uchwale Nr 554/17 Rady Miasta Torunia z dnia 23 marca 2017 r. w sprawie określenia kryteriów rekrutacji na zajęcia rozwijające zainteresowania lub rozwijające uzdolnienia organizowane w publicznych placówkach oświatowo-wychowawczych prowadzonych przez Gminę Miasta Toruń, które będą brane pod uwagę na drugim etapie postępowania rekrutacyjnego, określenia liczby punktów za każde z tych kryteriów oraz dokumentów niezbędnych do ich potwierdzania. Oto one:

 

Lp.

Kryteria

Liczba punktów

Dokumenty potwierdzające spełnienie kryteriów

1.

Kontynuowanie przez kandydata zajęć w placówce  w  

poprzedzającym roku szkolnym w przypadku zmiany formy zajęć

 

8

Oświadczenie nauczyciela  placówki o udziale kandydata w zajęciach w roku szkolnym poprzedzający rok, na który prowadzona jest rekrutacja

(wzór nr 3)

2.

Kontynuowanie przez rodzeństwo kandydata 

udziału w zajęciach w placówce

 

4

oświadczenie rodzica potwierdzające złożenie deklaracji o kontynuowaniu uczestnictwa w zajęciach przez rodzeństwo kandydata

(wzór nr 4)

3

Posiadanie przez kandydata osiągnięć w dziedzinie, 

w której zamierza kontynuować rozwój w placówce 

 

2

zaświadczenie o osiągnięciach lub dyplom, lub oświadczenie  nauczyciela/ wychowawcy/ dyrektora szkoły

(wzór nr 5)

 II. OPIS PRZEBIEGU REKRUTACJI


Postępowanie rekrutacyjne do placówki przeprowadza komisja rekrutacyjna powołana przez dyrektora placówki.

Od dnia 29 maja 2023 r. na stronie internetowej https://pozaszkolne.vulcan.net.pl/torun dostępny będzie informator zawierający ofertę placówek. Rodzice oraz kandydaci pełnoletni mają możliwość przeglądania ofert, w których znajdą informacje o: danych teleadresowych, ofercie zajęć rozwijających zainteresowania lub rozwijających uzdolnienia, opisie placówki.

1. Wypełnianie wniosku o przyjęcie kandydata do placówki
Elektroniczna rekrutacja do placówek trwa od dnia 29 maja 2023 r. od godz. 9.00 do dnia 12 czerwca 2023 r. do godz. 18.00. Obejmuje ona wprowadzanie danych kandydatów do systemu i składanie wniosków o przyjęcie kandydata do placówki.
Aby kandydat wziął udział w postępowaniu rekrutacyjnym, rodzic lub pełnoletni kandydat zobowiązany jest do:
1) wypełnienia i złożenia wniosku o przyjęcie do placówki;
2) dołączenia do wniosku dokumentów potwierdzających spełnienie kryteriów.

Dwa sposoby składania wniosków o przyjęcie kandydata do placówki:
Pierwszy sposób:
Rodzic kandydata/kandydat pełnoletni wypełnia wniosek elektroniczny poprzez stronę internetową https://pozaszkolne.vulcan.net.pl/torun i drukuje go. Wniosek własnoręcznie podpisany wraz z załącznikami wysyłamy drogą mailową na adres placówki (skany lub zdjęcia)
  • Młodzieżowy Dom Kultury – rekrutacja@mdktorun.pl,
  • Ognisko Pracy Pozaszkolnej – Dom Harcerza:zapisy@oppdh.edu.torun.pl

Drugi sposób:
Jeżeli rodzic/kandydat pełnoletni nie ma możliwości skorzystania z komputera z dostępem do Internetu udaje się do wybranej placówki, gdzie można pobrać wniosek w formie papierowej. Wniosek oraz załączniki potwierdzające spełnianie kryteriów należy dostarczyć w zamkniętej kopercie z dopiskiem: „Wniosek o przyjęcie kandydata do placówki” najpóźniej do 12 czerwca 2023 r. Pracownik placówki wprowadzi wniosek do systemu naboru elektronicznego.

W przypadku obu sposobów potwierdzenie złożenia dokumentów rodzice otrzymają na adres e-mail wpisany we wniosku.

2. Kwalifikowanie kandydatów do placówki
W tej części postępowania rekrutacyjnego system kwalifikuje kandydatów do placówki biorąc pod uwagę liczbę punktów uzyskanych w procesie rekrutacji.

3. Listy kandydatów zakwalifikowanych do placówki
Wyniki rekrutacji podane będą do publicznej wiadomości w dniu 19 czerwca 2023 r. do godz. 16.00, w formie list kandydatów zakwalifikowanych i kandydatów niezakwalifikowanych do danej placówki na wybraną formę zajęć, poprzez umieszczenie ich w widocznym miejscu w siedzibie placówki. Listy zawierają imiona i nazwiska kandydatów uszeregowane w kolejności alfabetycznej oraz najniższą liczbę punktów, która uprawnia do przyjęcia do placówki.

4. Potwierdzenie przez rodzica kandydata niepełnoletniego/kandydata pełnoletniego woli przyjęcia do placówki
Po ogłoszeniu list kandydatów zakwalifikowanych uczestnicy potwierdzają wolę uczestnictwa w wybranej formie zajęć w terminie określonym harmonogramem, tj. od dnia 19 czerwca 2023 r. od godz. 16.10 do dnia 23 czerwca 2023 r. do godz. 19.00, po czym ogłaszane są listy kandydatów przyjętych i kandydatów nieprzyjętych.
Sposoby potwierdzenia woli:
Pierwszy sposób:
Pobranie ze strony https://pozaszkolne.vulcan.net.pl/torun wzoru potwierdzenia woli znajdującego się w zakładce „pliki do pobrania”. Potwierdzenie woli należy wypełnić i podpisać oraz przesłać (skan lub zdjęcie) na adres e-mail placówki:
1) zapisy@oppdh.edu.torun.pl w przypadku potwierdzania woli w Ognisku Pracy Pozaszkolnej Dom Harcerza w Toruniu,
2) rekrutacja@mdktorun.pl w przypadku potwierdzania woli w Młodzieżowym Domu Kultury w Toruniu.

Drugi sposób:
W placówce dostępny jest wzór potwierdzenia woli. Pobrany w placówce wzór należy wypełnić, podpisać i dostarczyć do placówki.

Brak potwierdzenia woli jest równoznaczny z nieprzyjęciem kandydata do danej placówki.

5. Listy kandydatów przyjętych do placówki
Wyniki rekrutacji podane będą do publicznej wiadomości w dniu 26 czerwca 2023 r. do godz. 16.00, w formie list kandydatów przyjętych i kandydatów nieprzyjętych do danej placówki na wybraną formę zajęć, poprzez umieszczenie ich w widocznym miejscu w siedzibie danej placówki. Listy zawierają imiona i nazwiska kandydatów uszeregowane w kolejności alfabetycznej oraz najniższą liczbę punktów, która uprawnia do przyjęcia do placówki.

6. Procedura odwoławcza

1) W terminie 3 dni od dnia podania do publicznej wiadomości listy kandydatów przyjętych i kandydatów nieprzyjętych, rodzic kandydata niepełnoletniego/pełnoletni kandydat może wystąpić do komisji rekrutacyjnej z wnioskiem o sporządzenie uzasadnienia odmowy przyjęcia kandydata.
2) Uzasadnienie odmowy przyjęcia komisja rekrutacyjna sporządza w terminie do 3 dni od dnia wystąpienia przez rodzica kandydata niepełnoletniego/pełnoletniego kandydata. Uzasadnienie zawiera przyczyny odmowy przyjęcia, w tym najniższą liczbę punktów, która uprawniała do przyjęcia, oraz liczbę punktów, którą kandydat uzyskał w postępowaniu rekrutacyjnym.
3) Rodzic kandydata niepełnoletniego/pełnoletni kandydat może wnieść do dyrektora placówki odwołanie od rozstrzygnięcia komisji rekrutacyjnej, w terminie do 3 dni od dnia otrzymania uzasadnienia odmowy przyjęcia.
4) Dyrektor placówki rozpatruje odwołanie od rozstrzygnięcia komisji rekrutacyjnej, w terminie 3 dni od dnia otrzymania odwołania. Na rozstrzygnięcie dyrektora placówki służy skarga do sądu administracyjnego właściwego dla siedziby szkoły.

7. Postępowanie uzupełniające

Jeżeli po przeprowadzeniu postępowania rekrutacyjnego placówka nadal dysponuje wolnymi miejscami, przeprowadza się postępowanie uzupełniające.
W postępowaniu uzupełniającym rodzice kandydatów niepełnoletnich/pełnoletni kandydaci mogą złożyć wniosek o przyjęcie do placówki na zajęcia rozwijające zainteresowania lub rozwijające uzdolnienia na wolne miejsca na wybranych formach zajęć.
Informacje o wolnych miejscach rodzice/kandydaci pełnoletni będą mogli uzyskać na stronie
https://pozaszkolne.vulcan.net.pl/torun oraz w placówkach.
• Składanie wniosków o przyjęcie do placówki w rekrutacji uzupełniającej odbywać się będzie w terminie od dnia 24 lipca 2023 r. od godz. 9.00 do dnia 26 lipca 2023 r. do godz. 16.00.
• W dniu 27 lipca 2023 r. do godz. 14.00 zostaną podane do publicznej wiadomości wyniki postępowania uzupełniającego w formie listy kandydatów zakwalifikowanych i kandydatów niezakwalifikowanych do danej placówki na wybraną formę zajęć.
• Kandydat z listy zakwalifikowanych zostaje przyjęty do danej placówki na wybraną formę zajęć, jeżeli rodzic niepełnoletniego kandydata lub pełnoletni kandydat w terminie od dnia 27 lipca 2023 r. od godz. 14.30 do dnia 31 lipca 2023 r. do godz. 10.00 potwierdzi wolę przyjęcia.
• Ogłoszenie list kandydatów przyjętych w rekrutacji uzupełniającej nastąpi w dniu 31 lipca 2023 r. do godz. 16.00.

Do postępowania uzupełniającego kryteria naboru stosuje się odpowiednio.


III. DODATKOWE INFORMACJE

1. Dokumenty potwierdzające spełnianie kryteriów wskazanych w ustawie z dnia 14 grudnia 2016 r. - Prawo oświatowe (niepełnosprawność, samotne wychowywanie kandydata, objęcie pieczą zastępczą) są składane w oryginale, notarialnie poświadczonej kopii albo w postaci urzędowo poświadczonego zgodnie z art. 76a § 1 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego odpisu lub wyciągu z dokumentu, albo w postaci kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem.
2. Oświadczenia składa się pod rygorem odpowiedzialności karnej za składanie fałszywych zeznań. Składający oświadczenie jest obowiązany do zawarcia w nim klauzuli następującej treści: „Jestem świadomy odpowiedzialności karnej za złożenie fałszywego oświadczenia.”. Klauzula ta zastępuje pouczenie organu o odpowiedzialności karnej za składanie fałszywych zeznań.
3. Przewodniczący komisji rekrutacyjnej, na podstawie art.150 ust.7 ustawy Prawo oświatowe, może żądać dokumentów potwierdzających informacje zawarte w oświadczeniach.