Zasady naboru
Zasady rekrutacji na rok szkolny 2024/2025
na zajęcia rozwijające zainteresowania lub rozwijające
uzdolnienia organizowane w publicznych placówkach oświatowo-wychowawczych prowadzonych przez Gminę Miasta Toruń
- ustawa z dnia 14 grudnia 2016 r. - Prawo oświatowe (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 900);
- uchwała nr 554/17 Rady Miasta Torunia z dnia 23 marca 2017 r. w sprawie określenia kryteriów rekrutacji na zajęcia rozwijające zainteresowania lub rozwijające uzdolnienia organizowane w pu-blicznych placówkach oświatowo-wychowawczych prowadzonych przez Gminę Miasta Toruń, które będą brane pod uwagę na drugim etapie postępowania rekrutacyjnego, określenia liczby punktów za każde z tych kryteriów oraz dokumentów niezbędnych do ich potwierdzania (Dz. Urz. Woj. Kuj.-Pom. Z 2017 r. poz. 1210).
Ilekroć poniżej mowa o:
- placówce – należy przez to rozumieć Młodzieżowy Dom Kultury w Toruniu i Ognisko Pracy Pozaszkolnej Dom Harcerza w Toruniu,
- rodzicach – należy przez to rozumieć także prawnych opiekunów dziecka oraz osoby (podmioty) sprawujące pieczę zastępczą nad dzieckiem,
- miejscu zamieszkania – należy przez to rozumieć miejscowość, w której osoba ta przebywa z zamiarem stałego pobytu. Miejscem zamieszkania dziecka pozostającego pod władzą rodzicielską jest miejsce zamieszkania rodziców albo tego z rodziców, któremu wyłącznie przysługuje władza rodzicielska lub któremu zostało powierzone wykonywanie władzy rodzicielskiej. Jeżeli władza rodzicielska przysługuje na równi obojgu rodzicom mającym osobne miejsce zamieszkania, miejsce zamieszkania dziecka jest u tego z rodziców, u którego dziecko stale przebywa. Jeżeli dziecko nie przebywa stale u żadnego z rodziców, jego miejsce zamieszkania określa sąd opiekuńczy. Miejscem zamieszkania osoby pozostającej pod opieką jest miejsce zamieszkania opiekuna. Można mieć tylko jedno miejsce zamieszkania
Rekrutacja do placówek
dla nowych kandydatów
Strona internetowa elektronicznej
rekrutacji dla nowych kandydatów do placówek to:
https://pozaszkolne.vulcan.net.pl/torun dostępna będzie od 13 maja 2024 r.
- Postępowanie rekrutacyjne do placówek przeprowadza się na wolne miejsca.
- Do placówek przyjmuje się kandydatów zamieszkałych na terenie miasta Torunia.
- Postępowanie rekrutacyjne przeprowadza się z wykorzystaniem systemu informatycznego
I. KRYTERIA
BRANE POD UWAGĘ W POSTĘPOWANIU
REKRUTACYJNYM DO PLACÓWEK OŚWIATOWO-WYCHOWAWCZYCH
Lp. |
Kryteria |
Liczba
pkt |
dokumenty
potwierdzające spełnienie kryteriów |
1 |
Wielodzietność
rodziny kandydata |
16 |
oświadczenie o wielodzietności rodziny kandydata (wzór
nr 1), |
2 |
Niepełnosprawność kandydata |
16 |
Orzeczenie o niepełnosprawności lub o stopniu niepełnosprawności kandydata, rodziców kandydata lub rodzeństwa kandydata lub orzeczenie równoważne w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 44 z późn. zm.) |
3 |
Niepełnosprawność jednego z rodziców
kandydata |
16 |
|
4 |
Niepełnosprawność obojga rodziców kandydata |
16 |
|
5 |
Niepełnosprawność rodzeństwa kandydata |
16 |
|
6 |
Samotne wychowywanie kandydata w rodzinie |
16 |
prawomocny wyrok sądu rodzinnego orzekający
rozwód lub separację lub akt zgonu oraz oświadczenie
o samotnym wychowywaniu dziecka oraz niewychowywaniu żadnego dziecka wspólnie
z jego rodzicem (wzór nr 2) |
7 |
Objęcie kandydata pieczą zastępczą |
16 |
dokument poświadczający objęcie dziecka
pieczą zastępczą zgodnie z ustawą z dnia 9 czerwca 2011 r. o wspieraniu
rodziny i systemie pieczy zastępczej (Dz. U. z 2024 r. poz. 177 z późn ze zm.) |
Lp. |
Kryteria |
Liczba punktów |
Dokumenty potwierdzające spełnienie
kryteriów |
1. |
Kontynuowanie przez kandydata zajęć w placówce w poprzedzającym
roku szkolnym w przypadku zmiany formy zajęć |
8
|
Oświadczenie
nauczyciela placówki o udziale kandydata w zajęciach
w roku szkolnym poprzedzający rok, na który prowadzona jest rekrutacja (wzór nr 3) |
2. |
Kontynuowanie przez rodzeństwo kandydata udziału w zajęciach w placówce |
4
|
oświadczenie
rodzica potwierdzające złożenie deklaracji o kontynuowaniu uczestnictwa w
zajęciach przez rodzeństwo kandydata (wzór nr 4) |
3 |
Posiadanie przez kandydata osiągnięć w dziedzinie, w
której zamierza kontynuować rozwój w placówce
|
2
|
zaświadczenie o osiągnięciach lub dyplom, lub oświadczenie nauczyciela/ wychowawcy/ dyrektora szkoły (wzór
nr 5) |
Postępowanie rekrutacyjne do placówki przeprowadza komisja rekrutacyjna powołana przez dyrektora placówki.
Od dnia 29 maja 2023 r. na stronie internetowej https://pozaszkolne.vulcan.net.pl/torun dostępny będzie informator zawierający ofertę placówek. Rodzice oraz kandydaci pełnoletni mają możliwość przeglądania ofert, w których znajdą informacje o: danych teleadresowych, ofercie zajęć rozwijających zainteresowania lub rozwijających uzdolnienia, opisie placówki.
1. Wypełnianie wniosku o przyjęcie kandydata do placówki
Elektroniczna rekrutacja do placówek trwa od dnia 13 maja 2024 r. od godz. 12:00 do dnia 29 maja 2024 r. do godz. 18.00. Obejmuje ona wprowadzanie danych kandydatów do systemu i składanie wniosków o przyjęcie kandydata do placówki.
Aby kandydat wziął udział w postępowaniu rekrutacyjnym, rodzic lub pełnoletni kandydat zobowiązany jest do:
1) wypełnienia i złożenia wniosku o przyjęcie do placówki;
2) dołączenia do wniosku dokumentów potwierdzających spełnienie kryteriów.
Pobranie ze strony https://pozaszkolne.vulcan.net.pl/torun wniosku o przyjęcie kandydata znajdującego się w zakładce „pliki do pobrania”. Rodzic kandydata/kandydat pełnoletni wypełnia pobrany wniosek elektroniczny i drukuje go. Wniosek własnoręcznie podpisany wraz z załącznikami dostarcza do wybranej placówki. W przypadku, jeżeli rodzic/kandydat pełnoletni nie ma możliwości skorzystania z komputera z dostępem do Internetu, udaje się do wybranej placówki, gdzie można pobrać wniosek w formie papierowej. Wniosek oraz załączniki potwierdzające spełnianie kryteriów należy dostarczyć w zamkniętej kopercie z dopiskiem: „Wniosek o przyjęcie kandydata do placówki” najpóźniej do 29 maja 2024 r. do godz. 18:00. Pracownik placówki wprowadzi wniosek do systemu naboru elektronicznego.
2. Kwalifikowanie kandydatów do placówki
W tej części postępowania rekrutacyjnego system kwalifikuje kandydatów do placówki biorąc pod uwagę liczbę punktów uzyskanych w procesie rekrutacji.
3. Listy kandydatów zakwalifikowanych do placówki
Wyniki rekrutacji podane będą do publicznej wiadomości w dniu 12 czerwca 2024 r. do godz. 16:00, w formie list kandydatów zakwalifikowanych i kandydatów niezakwalifikowanych do danej placówki na wybraną formę zajęć, poprzez umieszczenie ich w widocznym miejscu w siedzibie placówki. Listy zawierają imiona i nazwiska kandydatów uszeregowane w kolejności alfabetycznej oraz najniższą liczbę punktów, która uprawnia do przyjęcia do placówki.
4. Potwierdzenie przez rodzica kandydata niepełnoletniego/kandydata pełnoletniego woli przyjęcia do placówki
Po ogłoszeniu list kandydatów zakwalifikowanych uczestnicy potwierdzają wolę uczestnictwa w wybranej formie zajęć w terminie określonym harmonogramem, tj. od dnia 12 czerwca 2024 r. od godz. 16:10 do dnia 17 czerwca 2024 r. do godz. 19:00, po czym ogłaszane są listy kandydatów przyjętych i kandydatów nieprzyjętych.
Sposób potwierdzenia woli:
Pobranie ze strony https://pozaszkolne.vulcan.net.pl/torun wzoru potwierdzenia woli znajdującego się w zakładce „pliki do pobrania”. Rodzic kandydata/kandydat pełnoletni wypełnia elektroniczny wzór potwierdzenia woli i drukuje go. Własnoręcznie podpisane potwierdzenie woli dostarcza do wybranej placówki. W przypadku, jeżeli rodzic/kandydat pełnoletni nie ma możliwości skorzystania z komputera z dostępem do Internetu udaje się do wybranej placówki, gdzie można pobrać potwierdzenie woli w formie papierowej. Potwierdzenie woli należy dostarczyć najpóźniej do 17 czerwca 2024 r. do godz. 19:00.
Brak potwierdzenia woli jest równoznaczny z nieprzyjęciem kandydata do danej placówki.
5. Listy kandydatów przyjętych do placówki
Wyniki rekrutacji podane będą do publicznej wiadomości w dniu 19 czerwca 2024 r. do godz. 16:00 w formie list kandydatów przyjętych i kandydatów nieprzyjętych do danej placówki na wybraną formę zajęć, poprzez umieszczenie ich w widocznym miejscu w siedzibie danej placówki. Listy zawierają imiona i nazwiska kandydatów uszeregowane w kolejności alfabetycznej oraz najniższą liczbę punktów, która uprawnia do przyjęcia do placówki.
6. Procedura odwoławcza
1) W terminie 3 dni od dnia podania do publicznej wiadomości listy kandydatów przyjętych i kandydatów nieprzyjętych, rodzic kandydata niepełnoletniego/pełnoletni kandydat może wystąpić do komisji rekrutacyjnej z wnioskiem o sporządzenie uzasadnienia odmowy przyjęcia kandydata.
2) Uzasadnienie odmowy przyjęcia komisja rekrutacyjna sporządza w terminie do 3 dni od dnia wystąpienia przez rodzica kandydata niepełnoletniego/pełnoletniego kandydata. Uzasadnienie zawiera przyczyny odmowy przyjęcia, w tym najniższą liczbę punktów, która uprawniała do przyjęcia, oraz liczbę punktów, którą kandydat uzyskał w postępowaniu rekrutacyjnym.
3) Rodzic kandydata niepełnoletniego/pełnoletni kandydat może wnieść do dyrektora placówki odwołanie od rozstrzygnięcia komisji rekrutacyjnej, w terminie do 3 dni od dnia otrzymania uzasadnienia odmowy przyjęcia.
4) Dyrektor placówki rozpatruje odwołanie od rozstrzygnięcia komisji rekrutacyjnej, w terminie 3 dni od dnia otrzymania odwołania. Na rozstrzygnięcie dyrektora placówki służy skarga do sądu administracyjnego właściwego dla siedziby szkoły.
7. Postępowanie uzupełniające
Jeżeli po przeprowadzeniu postępowania rekrutacyjnego placówka nadal dysponuje wolnymi miejscami, przeprowadza się postępowanie uzupełniające.
W postępowaniu uzupełniającym rodzice kandydatów niepełnoletnich/pełnoletni kandydaci mogą złożyć wniosek o przyjęcie do placówki na zajęcia rozwijające zainteresowania lub rozwijające uzdolnienia na wolne miejsca na wybranych formach zajęć.
Informacje o wolnych miejscach rodzice/kandydaci pełnoletni będą mogli uzyskać na stronie
https://pozaszkolne.vulcan.net.pl/torun oraz w placówkach.
• Składanie wniosków o przyjęcie do placówki w rekrutacji uzupełniającej odbywać się będzie w terminie od dnia 01 lipca 2024 r. od godz. 9:00 do dnia 05 lipca 2024 r. do godz. 16:00.
• W dniu 15 lipca 2024 r. do godz. 14:00 zostaną podane do publicznej wiadomości wyniki postępowania uzupełniającego w formie listy kandydatów zakwalifikowanych i kandydatów niezakwalifikowanych do danej placówki na wybraną formę zajęć.
• Kandydat z listy zakwalifikowanych zostaje przyjęty do danej placówki na wybraną formę zajęć, jeżeli rodzic niepełnoletniego kandydata lub pełnoletni kandydat w terminie od dnia 15 lipca 2024 r. od godz. 14:30 do dnia 18 lipca 2024 r. do godz. 10:00 potwierdzi wolę przyjęcia.
• Ogłoszenie list kandydatów przyjętych w rekrutacji uzupełniającej nastąpi w dniu 22 lipca 2024 r. do godz. 14:00.
Do postępowania uzupełniającego kryteria naboru stosuje się odpowiednio.
III. DODATKOWE INFORMACJE
1. Dokumenty potwierdzające spełnianie kryteriów wskazanych w ustawie z dnia 14 grudnia 2016 r. - Prawo oświatowe (niepełnosprawność, samotne wychowywanie kandydata, objęcie pieczą zastępczą) są składane w oryginale, notarialnie poświadczonej kopii albo w postaci urzędowo poświadczonego zgodnie z art. 76a § 1 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego odpisu lub wyciągu z dokumentu, albo w postaci kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem.
2. Oświadczenia składa się pod rygorem odpowiedzialności karnej za składanie fałszywych zeznań. Składający oświadczenie jest obowiązany do zawarcia w nim klauzuli następującej treści: „Jestem świadomy odpowiedzialności karnej za złożenie fałszywego oświadczenia.”. Klauzula ta zastępuje pouczenie organu o odpowiedzialności karnej za składanie fałszywych zeznań.
3. Przewodniczący komisji rekrutacyjnej, na podstawie art.150 ust.7 ustawy Prawo oświatowe, może żądać dokumentów potwierdzających informacje zawarte w oświadczeniach.